Tuesday, July 29, 2014
 
Follow sptimesonline on Facebook Follow sptimesonline on Twitter Follow sptimesonline on RSS
MOST READ



PARTNER NEWS



BLOGS



OPINION



WHERE TO GO?

The Romanovs in St. Petersburg

History of St. Petersburg Museum

Small Tragedy, Fatal Passion

Rimsky-Korsakov Apartment Museum

 

Перевести на русский Перевести на русский Print this article Print this article

Website Creates List of Top 20 'Anti-Russian' News Sources

Published: April 3, 2014 (Issue # 1804)



  • The Dozhd television studio before a press conference on the situation at the channel.
    Photo: D. Abramov / Vedomosti

Media outlets Ekho Moskvy, Dozhd and Novaya Gazeta are the most "anti-Russian" news sources, according to a computer algorithm developed by a pro-Kremlin website.

Politonline.ru formulated its list of the top 20 "anti-Russian" daily news sites operating in Russia based on how often they use certain politicians' names and other key words together with an analysis of the positivity or negativity of their tone.

Related: Prosecutors Find No Signs of Extremism at Dozhd TV

The site's "lexical and semantic content analysis" was conducted from Feb. 28 to March 31, covering a large part of Russia's build up to and annexation of the Black Sea Crimea region last month. Words like "Anschluss," "annexation" and "isolation" were deemed negative and anti-Russian when used in connection to Russian policy, while using words like "unification" and "support for Crimea" were considered to be positive and pro-Russian.

The sites, which include some of the most well respected Russian newspapers and websites like Kommersant and Vedomosti, were then given points based on their perceived negative attitude to Kremlin policy and support of "the U.S. position and 'the new authorities' of Ukraine and the Maidan."

Related: Dozhd Gets 50-Day Lifeline After Telethon

Alexander Dugin, а conservative Eurasianist and a political adviser to Russian leaders, reposted the top 20 on his Facebook page, saying that it provided a list of media outlets that should be closed or blocked.

Though Dugin oscillates between being considered an influential voice in Russian politics and being regarded as a wildly-bearded fringe figure, media outlets — including those that fell on the Politonline list — have been under increasing pressure in 2014.

Dozhd television channel, which is known for its independent coverage of politics, was dropped by Russia's major cable operators earlier this year after it incensed the more conservative sections of Russian society with a poll it ran about World War II. The resulting lack of revenue led Dozhd to appeal to viewers for support in a fundraising drive last week, which reportedly raised more than $1.5 million.

Pages: [1] [2]






 


ALL ABOUT TOWN

Tuesday, July 29


A video of a Queen concert from 1986 will be shown today at 8 p.m. in Yaschik, 50/13 Ligovsky Prospekt.



Times Talk